1.Neem contact op met ons
Dat kan op verschillende manieren: telefonisch, per e-mail of door het formulier in te vullen op onze portal. Is het dringend dan kun je het beste direct contact op nemen met het noodnummer van onze partner. via XXX XXX XXX. En een berichtje sturen dat u dit gedaan hebt, vervolgens zullen wij de eerst volgende werkdag dit verder met je opnemen.
2.Vertel ons welke zorg u nodig heeft
Vertel zo goed mogelijk waarom je contact met ons opneemt. Onze professionals zijn getraind om te gaan achterhalen wat nu precies de zorg is die je vooruit kan helpen. Mochten dingen nog niet duidelijk zijn vanuit je aanvraag zullen zij telefonisch contact met je opnemen. Om zo te zorgen dat we onze partner zo volledig mogelijk te kunnen informeren
3. Een verpleegkundige komt langs
Zo snel mogelijk komen we langs bij je thuis. Leg je identiteitskaart, doktersvoorschrift en de gegevens van het ziekenfonds klaar. Dit zorgt ervoor dat we zo goed mogelijk weten hoe we je kunnen helpen.
Als je dat wenst, nemen we ook contact op met je arts voor meer informatie over de juiste verzorging.
Dit is het eerste moment voor je om te kijken of het klikt en of je een goed gevoel hebt bij onze partner.
4. Opvolging contact center
Nadat de verpleegster langs is geweest nemen wij weer contact met je op. Op deze manier blijven we opvolgen of dit inderdaad de oplossing is en of we nog wat kunnen doen.
Als je aangesloten bent bij een ziekenfonds, dan betaalt je niets voor verpleging aan huis. Het enigste wat je nodig hebt is een doktersvoorschrift.
Ben je niet aangesloten bij een ziekenfonds, dan kun je een medische waarborg aanvragen via een sociaal centrum van het OCMW.
Je ziekenfonds of het OCMW betaalt de kosten van de thuisverpleging rechtstreeks aan onze zorgaanbieder. Zijn er kosten die je ziekenfonds niet terugbetaalt, dan krijg je daar een factuur van.
Mocht je ondersteuning nodig hebben om het juiste papierwerk te krijgen. Kun je ons hier altijd over bellen.